We wczesnych latach 80-tych sukces Conana Johna Miliusa, oraz Quest for Fire Jeana Jacquesa Annauda dał początek włoskiej fali filmów fantasy. Fulci nakręcił podobny, choć dużo brutalniejszy w stylu Conquest w 1983 roku; sam tytuł filmu, to połączenie Conana z Quest for Fire; w filmie jest wiele nawiązań do bohatera opowiadań Roberta E. Howarda, zaś potwory z którymi walczy główny bohater przypominają klasyczne potwory z dawnych, Universalowych filmów grozy – Wilkołaka, czy Potwora z Czarnej Laguny.
Ze wszystkich filmów fantasy nakręconych na początku lat 80-tych we Włoszech, Conquest jest najbardziej osobliwym. Kolejny raz reżyser przekracza granice gatunkowe, tworząc film w swoim unikalnym stylu. Conquest jest rodzajem totalnego horroru/fantasy, w którym atmosfera i pojedyncze sceny są ważniejsze niż cała fabuła, podobnie jak to miało miejsce w wypadku The Beyond. Tym filmem Fulci poszedł dużo dalej w pokazywaniu ekranowej przemocy niż inni ówcześni reżyserzy , nie tylko we Włoszech, ale również na świecie. Otwierająca film scena, w której Fulci ukazuje pogański rytuał, podczas którego kobieta zostaje rozerwana na strzępy (co zostaje ukazane dosyć szczegółowo), to kadry godne otwarcia rasowego horroru. W trakcie obrazu, publiczność przeżywa rodzaj inicjacyjnej podróży, szalonej i obłąkanej, punktowanej scenami czystej grozy. Tragiczne zakończenie ukazuje kolejny raz styl reżysera – jeden z dwóch bohaterów ginie, rzecz niespotykana w filmach fantasy.
Wspaniałym
pomysłem było obsadzenie w roli złej czarownicy gwiazdy włoskiego
kina fantasy, Sabrini Siani, która przez większość filmu jest
prawie całkowicie naga, zaś jej twarz ukryta za maską, w
zakończeniu ukazując potworne oblicze. Dwoje głównych bohaterów
to aktor znany z The New York Ripper,
Andrea Occhipinti, oraz Meksykanin Jorge Givero, odgrywający
klasyczną postać bohatera w stylu conanowskim.
Minął rok i po sukcesie Blade Runner Ridleya Scotta, oraz Escape from New York Johna Carpentera, włoskie kino zaczęło ciążyć ku kinu science fiction w podobnym stylu. Jednym z najpopularniejszych ówcześnie filmów był Bronx Trilogy Enzo Castellariego, czy The New Gladiators Fulciego, z 1984 roku.
Minął rok i po sukcesie Blade Runner Ridleya Scotta, oraz Escape from New York Johna Carpentera, włoskie kino zaczęło ciążyć ku kinu science fiction w podobnym stylu. Jednym z najpopularniejszych ówcześnie filmów był Bronx Trilogy Enzo Castellariego, czy The New Gladiators Fulciego, z 1984 roku.
Bez
wątpienia największą inspiracją dla reżysera był Blade Runner, widoczne są
także odniesienia do Rollerball Normana
Jewisona, w którym ukazana jest przyszłość z jej krwawymi
rozgrywkami sportowymi, oraz The Tenth Victim
Elio Petriego, z 1965 roku.
Otwierająca
film scena oddaje hołd opowiadaniu Poego "Studnia
i Wahadło", zaś
trzech zamaskowanych zabójców ubranych jest w stylu Malcolma
McDowella z filmu A Clockwork Orange.
Te odniesienia nie wpłynęły na oryginalność filmu Fulciego,
który później był inspiracją dla holywoodzkiej produkcji The Running Man, z 1987 roku z
Arnoldem Schwarzeneggerem w roli głównej.
Prolog to Fulci w swoim żywiole: dziewczyna przypięta do stołu
czeka na śmierć, którą ma przynieść gigantyczne wahadło,
zbliżające się powoli do jej ciała. Ostrze wahadła rozpruwa jej gardło, powodując strumień krwi, po czym okazuje się,
iż dziewczyna wcale nie jest martwa, a scena była tylko częścią
wirtualnej gry.
Futurystyczny
Rzym przypomina Los Angeles z Blade Runnera,
pełen przemocy i okrucieństwa, ukazanego w scenie morderstwa żony
głównego bohatera przez napastników przypominających bandę
Alexa z A Clockwork Orange.
Sceny walk i treningów gladiatorów są sfilmowane w niezłym stylu, z ukazaniem ekstremalnej przemocy, z przekonaniem
potępiając telewizję jako najbardziej okrutny instrument władzy.Głównego
bohatera gra amerykański aktor Jared Martin, który powróci w
horrorze Aenigma. Reszta obsady to Fred Williamson, Al Cliver, Claudio Cassinelli,
Cosimo Cinieri i Eleonora Brigliadori.
Streszczenia:
CONQUEST
Czasy prehistoryczne. Zła królowa Ocron, nosząca na twarzy Złotą
Maskę wprowadza rządy terroru, chcąc sprawić, aby słońce nigdy
nie wzeszło ponownie. Z odległej krainy zostaje wysłany młody
bohater Ilias celem zabicia Ocron magicznymi strzałami. Na swej
drodze spotyka Mace, odważnego wojownika, zdolnego komunikować się
ze zwierzętami. Tymczasem Ocron, ostrzeżona przez wyrocznię
wysyła swe sługi celem zabicia bohaterów...
THE
NEW GLADIATORS
W 2072 roku Ziemią rządzą Stany Konfederackie, oraz potężna
sieć telewizyjna, której najpopularniejszym show są pełne
przemocy walki gladiatorów. Ulubionym bohaterem publiczności jest
Drake. Prezydent Sam poprzez superkomputer Junior zarządza wielkie
igrzyska, które mają się odbyć w Nowym Koloseum w Rzymie, gdzie
Drake ma walczyć z więźniami skazanymi na śmierć. Drake zostaje
wrobiony w zabójstwo żony, przez co zostaje zmuszony do udziału w
walce; w serii treningów pomaga mu piękna Sara, która wraz z
Thomanem, inżynierem, który zaprojektował Juniora, odkrywa iż
komputer jest manipulowany...
haku
Dzięki za pomysł na wieczór w postaci Conquest. Z podróbek Conana ostatnio oglądałem Deathstalker. Przezabawne,czerstwe dialogi, masa pięknych piersi i zgrabnych tyłeczków oraz niezłe tempo akcji sprawia, że film wchodzi bez kłopotu powinien spodobać się każdemu miłośnikowi filmów tak złych że aż dobrych.
OdpowiedzUsuńPrzygotuj się na jazdę bez trzymanki bo to klejnot.
Usuń